Jak na to Rowlingová přišla

Začátkem tohoto týdne jsem nejednou slyšela onu děsivou formuli „půlka semestru“, která vyvolává noční můry, z nichž se budí student zbrocený potem, a v nichž defilují nenapsané referáty a nepřečtené kapitoly povinné literatury. Když se pak jeden probere z šoku, uvědomí si, že už je půl semestru FHSákem. A že je to jiné, než si myslel, ale rozhodně to není důvod ke stížnostem. Co mi tedy první dva měsíce daly?

Třeba vím, jak Rowlingová přišla na hýbající se schody a komnatu nejvyšší potřeby. Pominu karamboly prvních dní, kdy jsem, jakožto nepražská, vytrvale jezdila metrem na opačnou stranu, než jsem měla. Největší záhadou byla samotná škola – se spolužačkou jsme se pokoušely nalézt studentskou místnost. Poté, co se mi to podařilo, podrobně a s plánkem jsem spolužačce popsala její umístění. Nenašla ji, a když jsem jí místnost osobně ukázala, tvrdila, že tam předtím nebyla. Podobně jsme jednou dvacet minut zoufale běhaly po druhém patře a hledaly učebnu, kterou jsme týden předtím nalezly bez problémů.

Bradavice

Nyní však už můžu hrdě prohlásit, že se neztrácím. Neztrácela bych se dřív, kdybych dřív přišla na to, že není ostuda se ptát. Nejen, když se ztratím, ale kdykoli, na cokoli. Na rozdíl od střední školy, která ve většině případů vychovává papoušky schopné odvykládat všechno možné od Lavoiserovy věty po preambuli, chce FHS produkovat tvory zvídavé, kteří touží po poznání.  Tomu říkám docela jackpot.

A protože bude naše fakulta, jak doufám, mou budoucí alma mater, dostala jsem i jednu výchovnou za uši. Při zapisování předmětů jsem byla jako děcko před cukrářským krámkem. Chtěla jsem pusinku, sacher, zmrzlinu, pralinky a naprosto se nehodící sýrový chlebíček s kyselou okurkou. A přestože jsem si díky padajícímu SISu nezapsala hodně moc předmětů, ale jen hodně, hamižnost se mi vymstila. Musela jsem se hned v prvních týdnech některých kurzů vzdát.

Podtrženo a sečteno – po dvou měsících jsem stále nadšená, pořád se divím (a baví mě to). Jo, a čtu. Furt.

Martina Jelínková
studentka 1. ročníku bakalářského oboru Studium humanitní vzdělanosti na FHS UK

Komentáře