Ve zdravém těle šťastný duch

Letní semestr už překonal startovní týdny, kdy se studentská sestava na kurzech mění jako chameleon na impresionistickém obrazu, a rozběhl se. Hrbíme se nad knihami doma nebo ve studovně a mohlo by se zdát, že na nějaký pravidelný pohyb není čas. Jak naše fakulta v rámci kreativního modulu SHV, tak Katedra tělesné výchovy Filozofické fakulty však nabízejí mnoho sportovních kurzů (od jógy a tai-chi až po plavání), které mnozí z nás navštěvují.


Ve zdravém těle šťastný duch (ilustrační foto)

Kromě zdravého rozumu, který velí se pohnout aspoň jednou týdně, jsou na tělocviku lákavé dva kredity, jež člověk po jeho absolvování (s přijatelnou absencí) získá. Jenže prvotní nadšení z pohybu možná už po několika lekcích opadlo, svaly bolí, do tělocvičny se nechce. Přiznám se bez mučení, že i já jsem měla dost slabých týdnů (tělocvik mám zapsaný každý semestr), ale přesto jsem teď neuvěřitelně šťastná, že jsem na sportovní aktivity, které univerzita nabízí, nezanevřela. Tréninku se nemohu dočkat, nejradši bych byla, kdyby byl denně, představuje totiž moji týdenní dávku endorfinů (které potřebuje každá živá bytost a vystresovaný student dvojnásob).

Poodhalím vám svou cestu různými tělocvičnami až k té nynější, kam se těším už druhý semestr, a třeba vám to pomůže vytrvat v tělocvičném snažení nebo vás přesvědčí zkusit příští semestr zase něco jiného.

V opravdu široké nabídce sportovních aktivit jsem našla na začátku studia spoustu takových, které jsem dávno chtěla zkusit, zněly zajímavě nebo mi aspoň seděly do rozvrhu. Když mi byl daný tělocvik „sympatický“ jen časově, snažila jsem se hned po první lekci zhodnotit, jestli chci pokračovat. Vždycky je dobré přijít hned na první hodinu, abyste zjistili, zda vám kurz opravdu vyhovuje, a pokud ne, zkusit ještě druhou, a potom nesetrvávat. Za prvé se nemá cenu každý týden trápit kvůli dvěma kreditům, za druhé vám bude vděčný nějaký anonymní kolega na čekačce. Já jsem se třeba před rokem v letním semestru spíš trápila a cvičení mě začalo bavit až koncem roku. Ale cestou z tělocvičny jsem chodila kolem antikvariátu, což moje „utrpení“ značně mírnilo.

Začátkem tohoto školního roku jsem prohlížela nabídku kurzů a zjistila, že se můžu splnit svůj malý dětský sen, který se mě očividně do dospělosti nepustil. První trénink nebyl vůbec záživný, jak jsem si představovala, a strašlivě mě bolely nohy ještě týden. Ale nevzdala jsem to. Druhá lekce už byla o něco lepší; navíc se tam sešla slušná parta, se kterou se dalo povídat, a tak jsem zůstala.

Vezmu to už krátce – kurz navštěvuju i v letním semestru, přestože to znamená cestu přes půl Prahy. Kromě dvou kreditů a zdravého pohybu jsem získala už spoustu zážitků, seznámila se s naprosto skvělými lidmi s velmi svérázným humorem, našla kamarády z jiných fakult, a i kdyby se nade mnou stahovala mračna všech děsivých zkoušek, mám se na co těšit. Jo, a nohy už mě bolívají jen trošku.


*Přestože by si sportovní kurz, kam chodím, zasloužil tu nejlepší reklamu, neuvádím jeho identitu úmyslně. Tělocvična má bohužel pomálu vybavení i kapacity, proto se obávám, že pokud by můj článek vyvolal nějakou zásadní senzaci, už bychom se špatně vešli. Pevně věřím, že si každý najde „to svoje“, co mu bude dělat radost, a kam bude chodit rád. A třeba se stejně někdy potkáme.


Komentáře